dinsdag 13 februari 2018

De metamorfose van het station Wevelgem


"Johan Pardo is in het stationsgebouw van Wevelgem een pop-upkoffiezaak gestart. Hij heeft, samen met zijn vrouw Nele Leys, het stationsgebouw gekocht om er eind dit jaar zowel hun bestaande kaaszaak Mi Kaaza als een nieuwe koffiebar in onder te brengen." lezen we in het Laatste Nieuws van vandaag (hier klikken voor het volledige artikel).

We wensen Johan en Nele veel succes met de nieuwe zaak!
 
Ik ben heel blij met deze gang van zaken. Het stationsgebouw wordt gered van de leegstand en de trein blijft halt houden in Wevelgem, ook als het sneeuwt.
 
Station Wevelgem (foto Bruno Malfait)

 
 
De vroegere wachtzaal

De vroegere wachtzaal

De vroegere wachtzaal

De vroegere wachtzaal
 
Op vrijdag 28 juni 2013 werd het laatste ticket aan het stationsloket uitgeprint door Geert Holvoet. Ik kon het bemachtigen.
 
Geert Holvoet
 
 
 
Het eerste ticket werd verkocht in 1853.
 
De laatste verkopers in het station Wevelgem vóór Geert waren Danny Devos en Johan Mondy.
 
Danny Devos
 
Johan Mondy
Onze verkopers werden vervangen door een tickettenautomaat.
 
 
Na de sluiting van het station in 2013 stond het al die tijd leeg en was een toekomstige nieuwe bestemming onzeker. Ondertussen werd de goederenloods door de gemeente gerenoveerd met Europese subsidies, het resultaat mag gezien worden.
 
Gerenoveerde goederenloods

Gerenoveerde goederenloods

Gerenoveerde goederenloods
Ik vraag me af of het station in de toekomst nog zal bevlagd worden. Ik denk en hoop het wel.
 

 
Wanneer moet het stationsgebouw bevlagd worden?
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten